chwilowy brak towaru
początku było białe mydło, które w 1905 roku otrzymało dziś znaną na całym świecie nazwę: Nivea. Standardowy śnieżnobiały krem o tej nazwie pojawił się sześć lat później, dodatkowo dzięki utalentowanemu aptekarzowi Oscarowi Troplowitz, który zainspirował się łacińskim określeniem na śnieg nivis przy wyborze nazwy.
Swe standardowe opakowanie w odcieniu blue krem otrzymał jednak dopiero w 1924 roku. O tym jak ważnym i innowacyjnym wynalazkiem był ów krem świadczy fakt, że jego receptura pozostała do dziś niemal niezmieniona.
Dziś Nivea jest bronioną marką przedsiębiorstwa Beiersdorf AG. Asortyment Nivea, obejmujący początkowo krem do twarzy i rąk, został sukcesywnie powiększony o dopełniające produkty do pielęgnacji twarzy, włosów, ciała oraz o kosmetyki do makijażu.
Natomiast miejsce tradycyjnego kremu zajęły progresywne produkty jak „Nivea Cellular Anti-Age" linia. Nowym rozdziałem w historii firmy było w 1968 roku utworzenie specjalnego laboratorium odpowiedzialnego na wykreowanie zapachów firmowych.
Jako typowy dominujący zapach towarów Nivea została wybrana bergamota, z czasem zastąpiona jej odpowiednikiem syntetycznym. Ta specyficzna delikatna, świeża woń poza tym możliwie neutralnych białych lub bezbarwnych kosmetyków była przez dziesięciolecia i jest do dzisiaj jednym z głównych powodów, dla którego one są tak szczerze lubiane i chętnie kupowane.
Wśród nielicznych wyjątków od reguły są m.in. Mleczka nowej generacji do pielęgnacji ciała o aromatach miodowym i czekoladowym z serii „Body Milk". Punktualnie z okazji 100-go jubileuszu firmy i wykreowania pierwszego kremu na rynku pojawiła się w limitowanej edycji woda toaletowa.
Po odniesieniu ogromnego sukcesu pozostała ona zastąpiona drugą edycją o nazwie „Nivea Original EDT", z dominującymi kwiatowymi aromatami i słodkawej nucie. W swym zamyśle miała to być kreacja zapachowa neutralna, dedykowana dla obu płci.
Zupełnie zgodnie z filozofią pozostałych towarów Nivea flakon perfum otrzymał wyjątkowo prostą formę, na którym tylko dumnie widnieje etykietka z firmowym logo jako jedyna dekoracja. Na dodatek kolorystyka flakonu jest ściśle podporządkowana typowemu dla firmy wizerunkowi o tylko dwóch kolorch granatowej i białej.